Праект ФМА «Удзел студэнцкай суполкі ў захаванні культурнай спадчыны для спрыяння культуры свету і ўстойліваму развіццю» быў падтрыманы праграмай ЮНЕСКА. Згодна з ім кафедра міжнароднага турызму правяла конкурс на найлепшы даследчы праект у сферы турызму і стварыла студэнцкую суполку, якая будзе распрацоўваць новыя турыстычныя маршруты па нязведаных мясцінах Беларусі.
У конкурсе перамаглі некалькі праектаў. Першае месца прысуджана Наталлі Казарынай за «Выкарыстанне культурна-гістарычных рэсурсаў у стварэнні турыстычнага прадукту (на прыкладзе этнаграфічных рэсурсаў Веткі Гомельскай вобласці)». Другое месца ў Яны Бураковай і Юліі Фёдаравай за «Выкарыстанне сучасных маркетынгавых інструментаў у развіцці турыстычнага цэнтра на базе вёскі Прылукі». Трэцяе месца ў Вікторыі Дубіны і Ірыны Дуброўкі за працу «Рэлігійна-пазнавальны турызм у Ваўкавыскім, Зэльвенскім і Слонімскім раёнах». На чацвёртым месцы Анжаліка Гружэўская з распрацоўкай «Квэст-экскурсіі як спосабу павелічэння турысцкай прыцягальнасці рэгіёнаў (на прыкладзе Нясвіжа)».
Найлепшыя праекты былі прадстаўлены 20 сакавіка на канферэнцыі ў ФМА.
Тады ж была прэзентавана і суполка «Культурная спадчына ў руках маладых», у склад якой увайшлі студэнты 2–4 курсаў спецыяльнасці «Менеджмент». Яна пачала дзейнічаць пад кіраўніцтвам прафесара Леаніда Гайдукевіча і старшага выкладчыка Вольгі Мазгавой. Агульнымі намаганнямі студэнты распрацавалі 4 маршруты. Першыя тры датычацца розных аб’ектаў спадчыны беларускага Палесся, Гродзенскай, Віцебскай і Магілёўскай абласцей. Чацвёрты праект «Ад яцвягаў да палешукоў» – гэта ўнікальны экалагічны маршрут па запаведных прыродных мясцінах Беларускага Палесся. У буклетах утрымліваюцца цікавыя гістарычныя факты пра культурную спадчыну Беларусі, а таксама пра традыцыі і абрады, у якіх можа паўдзельнічаць вандроўнік. Студэнты знайшлі для сваіх праектаў майстроў-шапавалаў з Дрыбінскага раённа-этнаграфічнага музея і Мотальскага музея народнай творчасці, якія пагадзіліся прадэманстраваць свае вырабы будучым турыстам.
Прыклады рэалізацыі турыстычных праектаў на практыцы сёння можна знайсці ў навучальна-практычным дапаможніку «Культурна-гістарычная і прыродная спадчына ў турызме Беларусі». Распрацаваны таксама спецкурс «Устойлівае развіццё: мясцовыя аспекты», у межах якога пачнуць выкладацца такія дысцыпліны, як «Геаграфія турызму Беларусі», «Культурная спадчына ў турызме», «Помнікі гісторыі і культуры Беларусі».
Дзейнасць па прасоўванні праекта працягваецца і пасля афіцыйнага завяршэння. Студэнты суполкі «Культурная спадчына ў руках маладых» распрацавалі графік навучальных экскурсій на лета 2014 г. Яны будуць і далей збіраць фатаграфіі і дакументы пра нязведаныя тэрыторыі нашай краіны. Фотапрацы студэнтаў, зробленыя ўлетку, будуць прадэманстраваны на выставе, якая плануецца на пачатку новага навучальнага года.
Ганна ЛАГУН