Першы ў Рэспубліцы Беларусь цэнтр моладзевых інавацый і прадпрымальніцтва пры вышэйшай навучальнай установе для развіцця інавацыйнага патэнцыялу навучэнцаў быў адкрыты ў Беларускім дзяржаўным універсітэце ў снежні мінулага года. Гэта падзея мела вялікі рэзананс ва ўніверсітэце, які цалкам вытлумачальны жаданнем студэнтаў запусціць праект на аснове ўласных распрацовак і абумоўлены ўстойлівымі грунтоўнымі навуковымі традыцыямі ўніверсітэта. У маі першыя рэзідэнты startup-цэнтра атрымалі сертыфікаты пра паспяховае завяршэнне навучання па пяці асноўных курсах: “Прадпрымальніцтва”, “Лідарства і камандаўтварэнне”, “Інавацыйны менеджмент”, “Бізнес-планаванне” і “Абарона правоў інтэлектуальнай уласнасці” і прадставілі прэзентацыі шасці праектаў рознай скіраванасці. Многія ўдзельнікі праектных каманд першай пілотнай групы не былі нават знаёмыя адзін з адным напачатку навучання, але за шэсць тыдняў змаглі стварыць праектную каманду, згуртаваную адной ідэяй.
29 кастрычніка 2014 г. цэнтр моладзевых інавацый і прадпрымальніцтва “Start-up БДУ” ўпершыню наведалі міжнародныя эксперты па ацэнцы студэнцкіх бізнес-ідэй. У склад дэлегацыі ўвайшлі прадстаўнік Школы бізнесу і эканомікі Партугаліі Маркус Нагуера, каардынатар міжнародных праектаў Універсітэта Манпелье-2 (Францыя) Ірына Кожына, дырэктар цэнтра моладзевых ініцыятыў Камрацкага дзяржаўнага ўніверсітэта (Рэспубліка Малдова) Святлана Генова і дырэктар стартап-цэнтра Харкаўскага нацыянальнага ўніверсітэта эканомікі Сяргей Знахур. Задача дэлегацыі складалася ў экспертызе праектаў і дзейнасці стартап-цэнтра ў цэлым. Прэзентацыі праектаў, абмеркаванні пытанняў па іх рэалізацыі, дыскусіі пра развіццё і канструктыўная палеміка доўжыліся пяць яркіх гадзін.
Эксперты высока ацанілі і далі станоўчае заключэнне пра перспектыўнае развіццё праектаў, якія распрацавалі студэнты Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта ў перыяд навучання ў цэнтры моладзевых інавацый і прадпрымальніцтва “Start-up БДУ”. Гэта бізнес-планы праектаў “Крэатыў-маркет”, “Be Here”, “Internet-Універсітэт”, “Турыстычны партал “Невядомая Беларусь”, “Студэнцкае сацыяльна-арыентаванае рэкламнае агенцтва Snowy” і “Стварэнне і прасоўванне турыстычнага цэнтра на базе в. Прылукі”. Акрамя таго, еўрапейскіх экспертаў глыбока ўразілі вынікі працы дзвюх новых IT- каманд: “ProfitPamM” і “Мабільная гульня “Changing the World”.
Рэзідэнтамі цэнтра моладзевых інавацый і прадпрымальніцтва БДУ можа стаць любы ахвотнік, запоўніўшы на сайце ўніверсітэта рэгістрацыйнуюформу. Калі цікава, чым жыве сучасны стартапер, можна ўвайсці ў групу “Start-up BSU” у сацыяльных сетках Facebook і “УКантакце”.
Праект “Крэатыў-Маркет”
Што мы робім, калі хочам прыемна ўразіць падарункам свайго сябра, калегу, блізкага чалавека? Правільна, мы імкнёмся адшукаць унікальныя і незвычайныя сувеніры, якія звяртаюць на сябе ўвагу. Вертыкалі і гарызанталі чалавечых адносін ХХІ стагоддзя ўсё больш засяроджваюцца на набыцці эксклюзіўных рэчаў, запамінальных непаўторнасцю, якая падкрэслівае харызматычнасць таго ці іншага чалавека. Выкананнем замоў крэатыўных “штучак” здольныя заняцца як вядучыя майстры мастацтваў, так і тыя, хто валодае творчым мысленнем і прыродным пачуццём густу. Словам, майстры ствараць цікавае і ахвотнікі на гэтым зарабіць. Мы прапануем паспрабаваць сілы ў дадзеным праекце ўсім студэнтам БДУ, якім не чужая сфера хэнд-мэйд, а таксама задзейнічаць у вырабе карпаратыўнага адзення для студэнтаў і выкладчыкаў прадпрыемства – вытворцаў Рэспублікі Беларусь.
Моладзевы праект “Крэатыў-Маркет” дазволіць аб’яднаць прадпрымальных студэнтаў-майстроў, якія любяць ствараць крэатыўныя рэчы, ахвотнікаў заявіць пра сябе і пра сваю прадукцыю. Іх здольнасці ў выпуску абмежаваных аб’ёмаў якасных тавараў, якія адпавядаюць унікальным патрабаванням спажыўца, стануць выгаднай рэальнасцю. Створаная стартавая пляцоўка будзе функцыянаваць за кошт ідэй, працаздольнасці, камунікабельнасці, гнуткасці, таленту і мінімальнай рызыцы студэнтаў БДУ.
Дасягненне развіцця і прыбытку праз самарэалізацыю, стварэнне ўмоў, якія стымулюць фарміраванне бізнес-патэнцыялу, будуць спрыяць сацыялізацыі ў грамадстве прадпрымальных студэнтаў, якія, набываючы стартавы досвед прадпрымальніцтва, захочуць стварыць у будучыні ўласную справу.
Патэнцыйнымі спажыўцамі дадзеных тавараў з’яўляюцца фізічныя і юрыдычныя асобы, якія маюць патрэбу ў вырабе крэатыўных рэчаў.
Адным з канкурэнтных пераваг “Крэатыў-Маркету” з’яўляецца выгаднае размяшчэнне ў інтэрнэт-прасторы і на тэрыторыі БДУ. Зручнае размяшчэнне зробіць даступным зварот да нас усіх спажыўцоў, а набыццё крэатыўных і адмысловых рэчаў стане зручным і хуткім.
У якасці адметнай асаблівасці “Крэатыў-Маркету” запланавана аказанне паслуг БДУ па вырабе адмысловай сувенірнай прадукцыі з сімволікай, якая падкрэслівае імідж універсітэта (адзенне, нашыўкі, гузікі, заціскі для гальштукаў, гальштукі, запанкі, значкі з сімволікай нашага ўніверсітэта).
Восеньска-зімовая калекцыя ўзораў карпаратыўнага адзення БДУ выраблена на базе беларускага вытворцы ў г. Маларыта – унітарнага вытворчага
прадпрыемства “Дыёна” ГА “Беларускае грамадства інвалідаў”, дзе задзейнічана 50 % працаўнікоў з абмежаванымі магчымасцямі. Такім чынам, плануючы перспектыўныя пастаўкі падобных вырабаў для студэнтаў і выкладчыкаў БДУ, можна весці гаворку пра сацыяльную скіраванасць дадзенага праекта.
Праектная каманда: Круглова Надзея, Кляшторная Валянціна, Клішэвіч Таццяна, Масько Вольга
Праект “Мабільная гульня “Changing the World”
У падобных гульнях не часта сустракаецца сюжэт, таму што яго не проста прывязаць да геймплэя, але ў гэтым праекце ёсць свая гісторыя, і гэта гісторыя кахання. Героямі стануць не людзі, і нават не жывёла, як гэта бывае звычайна – галоўнымі персанажамі будуць геаметрычныя фігуры, квадрат Боб і шар Аліса, якія безнадзейна закаханы адзін у аднаго, але лёс іх разлучыў. Яны вырашылі не паддавацца акалічнасцям і адправіліся ў вандроўку насустрач адзін аднаму. Шлях, зразумела, будзе не лёгкім і поўным небяспек, але вось для таго і патрэбныя вы, каб ім дапамагчы. Такая кранальная гісторыя лягла ў аснову дадзенай гульні.
Геймплэй
Гульнявы працэс сам па сабе не новы і не раз сустракаўся ў розных простых галаваломках і аркадах. Узроўняў у гульні не надта шмат, але затое некаторыя з іх досыць складаныя, і прайсці іх без затрымкі не атрымаецца, прыйдзецца падумаць і вызначыцца з парадкам дзеянняў. Сутнасць складаецца ў тым, што герой павінен апынуцца ў партале, які вядзе на наступны ўзровень, але сам ён перасоўвацца не можа, трэба змяняць прастора вакол яго, каб ён прасунуўся ў патрэбным кірунку. Персанажы будуць стаяць на нейкай устойлівай канструкцыі, але варта вам крануць любы драўляны элемент гэтай канструкцыі, як ён знікне, а да чаго гэта прывядзе, і трэба прадумваць, бо каменныя блокі разбурыць так проста не атрымацца. Вам трэба гуляць і за круглую Алісу і за квадратнага Боба, і іх форма істотна адаб’ецца на іх спосабе перасоўвання, прыйдзецца ўлічваць гэта, выбудоўваючы нахільныя паверхні. З часам пачнуць трапляцца і дадатковыя элементы, напрыклад батуты, але сустрэнуцца і пасткі: пры дакрананні да вострых шыпоў прыйдзецца пачынаць узровень нанова. Дарэчы, перагульваць узровень можна колькі заўгодна разоў без аніякіх штрафаў. Таксама ў гульні цалкам адсутнічае данат, а гэта сёння рэдкасць для гульняў на базе android, рэклама, вядома, ёсць, але яна не замінае. Перад намі толькі бэта-версія гульні, а таму не будзем моцна чапляцца да невялікіх агрэхаў,
хоць яны, вядома, маюцца. Без гэтага не абыходзяцца і куды буйнейшыя праекты. Фізіка тут на рэалістычнасць не прэтэндуе, а вось гэта ўжо дрэнна, усё-такі гэта аснова гульні, а паводзіны блокаў пры падзенні часцяком цяжка прадказальныя.
Афармленне
Вось чым гульня прыемна здзівіла, гэта малюначкам, тут вельмі добра намаляваны задні план, якога маецца тры віды. Малюнак як змаглі паспрабавалі ажывіць лісцікамі і сняжынкамі, якія падаюць, у астатнім пра анімацыю казаць сэнсу няма, усё вельмі просценька і міла, у духу ўсіх гульняў. Гукавым суправаджэннем служыць спеў птушак, за што асобна дзякуй распрацоўшчыкам, якія дазваляюць троху адпачыць слыху геймераў.
Таксама вы можаце азнаёміцца з іншымі гульнямі гэтага распрацоўшчыка на яго афіцыйным сайце: https://vk.com/devmobby
Сістэмныя патрабаванні:
Версія Android: 2.3 і вышэй Працэсар: ARMv7
Відэапаскаральнік: любы Сумяшчальнасць: тэлефон, планшэт
Праектная каманда: Куратнік Дзмітрый, Драновіч Анастасія, Waseem Faraz Butt
Праект “Сучасны інвестыцыйны партфель “ProfitPamM”
Неабходнасць павышэння фінансавай пісьменнасці людзей узрастае з кожным годам. Ствараецца ўся большая колькасць інвестыцыйных прылад, якія неабходна аналізаваць перад прыняццем рашэнняў: ці гэта будзе рашэнне па інвеставанні, ці рашэнне пра адмову разгляду дадзенай прылады. Кожнае з гэтых рашэнняў павінна быць максімальна абгрунтавана, бо недаацэненае рашэнне можа прынесці інвестару патэнцыйную страта ці патэнцыйна неатрыманы прыбытак, што прыводзіць у далейшым да чарады няправільных высноў і страты ўласных зберажэнняў.
Наш праект з’яўляецца вынікам назапашанага асабістага досведу. Мы імкнёмся рэалізаваць платформу, якая дазваляе інвестару прымаць узважаныя рашэнні, выключаючы чалавечы фактар, які ў такіх задачах у большасці выпадкаў прыводзіць да негатыўных вынікаў. На дадзены момант мы спыніліся на такой інвестыцыйнай прыладзе як ПАММ-рахунак, папулярнасць сэрвісу ПАММ-інвеставання павялічваецца з кожным годам. Гэта адносна новая і вельмі прывабная інвестыцыйная прылада, аднак, як і любы від дзейнасці, звязыны з фінансавымі аперацыямі, спалучаны з
высокімі рызыкамі. Існуе мноства метадаў аналізу эфектыўнасці інвестыцый. Некаторыя паказчыкі простыя ў разуменні і разліках, іншыя – наадварот. Большасць інвестараў вырабляюць разлікі ўручную, з выкарыстаннем матэматычных пакетаў: Microsoft Excel, Wolfram Mathematica, Mathcad і інш. Гэта даволі доўгі і працаёмкі працэс, і толькі адзінкі могуць аўтаматызаваць разлікі, напісаўшы адмысловую праграму. Неабходнасць і перспектыўнасць нашай платформы можна ацаніць, выкарыстоўваючы пошукавыя сістэмы Google і “Яндэкс”: сярэдняя колькасць запытаў у месяц за апошні год каля 300 000.
Наш сэрвіс дае інвестарам магчымасць забыць пра апісаныя вышэй праблемы, перастаць кожны раз марнаваць час на адны і тыя ж разлікі і засяродзіцца на галоўным – атрыманні прыбытку. На сайце profitpamm.com прадстаўлена больш за 2000 ПАММ-рахункаў і магчымасць стварэння інвестыцыйных партфеляў з мэтай дыверсіфікавання рызык. Для рахункаў і партфеляў вы можаце знайсці ўсе асноўныя паказчыкі і мноства новых, якія разлічваюцца аўтаматычна. Таксама дадзены сэрвіс дазволіць ствараць уласныя паказчыкі для ацэнкі ПАММ-рахункаў і нават інвестыцыйныя стратэгіі, падлучаць іх для аўтаматычнага разліку і атрымання апавяшчэнняў у выпадку задавальнення ўмоў, неабходных інвестару. У будучыні будзе рэалізавана рэвалюцыйная сістэма навучання інвеставанню ў ПАММ-рахункі, якая не мае аналагаў у свеце і дазваляе навучацца ва ўмовах, максімальна набліжаных да рэальных.
Праектная каманда: Працэнка Стас, Бядулін Аляксандр
Наталля РАМАНАВА, каардынатар цэнтра Start-Up БДУ
Відэа аб першым ў Рэспубліцы Беларусь цэнтры моладзевых інавацый і прадпрымальніцтва глядзіце тут