Дзень кар’еры прайшоў 17 кастрычніка на эканамічным факультэце БДУ. Студэнты даведаліся пра наяўнасць вакантных месцаў, перспектывы працаўладкавання і магчымасці стажыровак і практык, наведалі лекцыі і майстар-класы.
На мерапрыемстве было прадстаўлена больш за 10 беларускіх і міжнародных арганізацый: кансалтынгавыя фірмы, банкі і IT-кампаніі, дзе зацікаўленыя змаглі пазнаёміцца са спецыфікай дзейнасці кожнай з іх. Студэнты паразмаўлялі з патэнцыйнымі працадаўцамі, задавалі пытанні, запаўнялі рэзюмэ і анкеты суіскальнікаў.
Дарэчы, пра рэзюмэ.
Ніжэй спіс дзеянняў, які аптымізуе пошукі працы, нават калі вы студэнт без досведу:
- Вучыцеся! Думаю, не варта нагадваць пра тое, што самым неацэнным сёння з’яўляюцца нашы веды. Якая б лічба ні стаяла ў вас у пашпарце, вашы ўменні і навыкі заўсёды павінны заставацца актуальнымі.
- Улічвайце сітуацыю на рынку працы і вызначце свае перавагі. Зрабіце research на тэму таго, якія прафесіі цяпер запатрабаваныя і, зыходзячы з сітуацыі на рынку працы, прапануйце свае навыкі. Так, структура рэзюмэ гаворыць пра тое, што 23 % усіх апублікаваных рэзюмэ належыць студэнтам, якія знаходзяцца ў пачатку шляху сваёй кар’еры, 14,6 % – суіскальнікам з перспектывамі ў продажах, 6,4 % шукаюць працу ў сферы лагістыкі і транспарту. Структура вакансій на сайце паказвае трохі іншую карціну: за 3 квартал 2019 года 26,9 % вакансій належаць сферы продажаў, 12,7 % шукаюць суіскальнікаў у якасці працоўнага персаналу, крыху менш, 12,2 %, – з досведам працы ў IT і інтэрнэце. Найменшым попытам у працадаўцаў карыстаюцца спецыялісты ў сферы аўтамабільнага бізнесу.
- Выкарыстоўвайце як мага больш спосабаў пошуку працы. Гэта могуць быць як спецыялізаваныя сайты па пошуку працы, так і групы кампаній у сацыяльных сетках. Адзначым, не менш эфектыўны пошук на сайтах кампаній, пасродкам нэтворкінгу разнастайных майстар-класаў, практык і стажыровак, кадравых агенцтваў.
- Складзіце добрае рэзюмэ. У гэтым пункце варта ўлічыць некаторыя рэкамендацыі:
- Падладжвайце рэзюмэ пад вакансію працадаўцы. Вакансіі адной і той жа катэгорыі могуць адрознівацца розным наборам навыкаў, якія шукаюць працадаўцы. Уважліва вывучыце патрабаванні працадаўцы і ў сваім рэзюмэ пакажыце ў першую чаргу тыя на-выкі, якія з’яўляюцца прынцыпова важнымі для наймальніка.
- Заўсёды пішыце мэту рэзюмэ – назву пасады, на якую прэтэндуеце.
- Указвайце актуальныя спосабы сувязі з вамі. Гэта можа быць ваш нумар мабільнага тэлефона ці афіцыйны адрас электроннай пошты.
- Паказвайце свае дасягненні на папярэдніх месцах працы, выкарыстоўваючы лічбы і дзеясловы. Калі ж досведу ў вас няма, адаптуйце свае навыкі, атрыманыя на практыцы / стажыроўцы, у якасці валанцёра, пад навыкі, якія патрабуюцца ў вакансіі.
- Досвед працы заўсёды пішыце ў зваротным храналагічным парадку (2019, 2018, 2017…).
- Надайце ўвагу фатаграфіі: яна павінна быць актуальнай, з нейтральным фонам і адпавядаць пасадзе, на якую вы прэтэндуеце. Бо пагадзіцеся, што наўрад ці працадаўца будзе вас разглядаць у якасці менеджара, прагледзеўшы рэзюмэ з фота, якое назавеш не іначай як «Мы. Турцыя, 2016».
- Пазбягайце абрэвіятур у назвах скончаных навучальных устаноў і папярэдніх месцаў працы.
- Тлумачце працяглыя перапынкі ў працы (стажыроўкі, навучанне).
- Павышайце сваю эфектыўнасць суправаджальным лістом. У ім коратка апішыце вашу матывацыю працы менавіта ў гэтай кампаніі і чым вы можаце быць карысныя.
- Хадзіце на сумоўі. Напэўна, гэта самы відавочны і эфектыўны спосаб атрымаць працу мары.
Будзьце спакойныя і ўпэўненыя ў сваіх сілах – і вы абавязкова зловіце ўдачу за хвост!
І трохі лічбаў. Статыстыка абвяшчае: 30 % суіскальнікаў засталіся ў кампаніях, у якіх праходзілі практыку. Таму да пытання пра практыку раяць ставіцца сур’ёзна.
Алена АГАРОДНІК